پس از دریافت گلدن گلوب "جدایی نادر از سیمین " به اسکار نزدیک شد
 
PEIMAN
ما از تبار کوروش و فرزند جمشیدیم/ پیروز بی برده . بت نپرستیدیم
 
 

جایزه برترین فیلم غیرانگلیسی زبان گلدن گلوب شصت و نهم، به اصغر فرهادی برای فیلم «جدایی نادر از سیمین» رسید تا نماینده ایران در اسکار، یک گام بلند به سمت تصاحب این عنوان ارزشمند بردارد و شمارش معکوس برای نخستین اسکار سینمای ایران شتاب بگیرد.

فرهادی در این مراسم گفت: «فکر می کردم که اگر جایزه را گرفتم از کی تشکر کنم از مادرم یا پدرم یا همسر مهربانم و یا از گروه فیلمم؟ اما حالا می خواهم از مردمم بگویم. آنها مردمی واقعاً صلح دوست هستند... سپاسگذارم.»     جایزه برترین فیلم غیرانگلیسی زبان گلدن گلوب شصت و نهم، به اصغر فرهادی برای فیلم «جدایی نادر از سیمین» رسید تا نماینده ایران در اسکار، یک گام بلند به سمت تصاحب این عنوان ارزشمند بردارد و شمارش معکوس برای نخستین اسکار سینمای ایران شتاب بگیرد.     شصت و نهمین دوره جایزه گلدن گلاب (گوی طلایی) ۲۰۱۲ در حالی طبق روال هر سال از ساعت پنج تا هشت شب ۱۵ ژانویه به وقت استاندارد پاسیفیک (۴:۳۰ تا ۷:۳۰ صبح ۲۶ دی به وقت تهران) برگزار شد که اصغر فرهادی رقابتی سخت برای کسب عنوان برترین فیلم غیر انگلیسی زیان را در پیش داشت و همین امر، این گام مهم که گامی کلیدی و استمزاجی برای یافتن نظر چندهزار رای دهنده برای برندگان جوایز اسکار تلقی می شود، بیش از سایر جوایز در دایره توجه ایرانیان قرار داد.     گلدن گلوب که توسط اتحادیه مطبوعات خارجی هالیوود به بهترین تولیدات سینمایی و تلویزیونی داخلی و خارجی آمریکا می شود، به صورت زنده از شبکه ان.بی.سی در ۱۶۷ کشور جهان پخش زنده شد، طبق آمارها از لحاظ تعداد تماشاگر، سومین برنامه زنده سالانه تلویزیونی پس از مراسم اسکار و جوایز گرمی است و همه اینها تاثیرگذاری این جشنواره را بر چند هزار عضو دارای حق رای آکادمی اسکار افزایش می دهد و شاید یکی از دلایل تاثیرپذیری وسیع آکادمی از این رویداد نیز حجم تاثیرگذاری بر جامعه سینمایی است که عضو آکادمی اسکار نیز هستند.     ژان پی یر و لوک داردِن، اصغر فرهادی، آنجلینا جولی و پدرو آلمادوار رقبای بخش فیلم های غیرانگلیسی زبان گلدن گلاب اگرچه «پوستی که در آن زندگی می کنم» با کارگردانی پدرو آلمودوار برنده جایزه اسکار و بازی خاص آنتونیو باندراس، «گل های جنگ» با حضور جدی ژانگ ییمو و کریستین بیل بهره می برد و «پسربچه ای با دوچرخه» برادران داردن به عنوان برندگان نخل طلای جشنواره کن نیز رقبای سرسختی برای فرهادی محسوب می شدند اما باید گفت، او در این رویداد باید جایزه را از چنگ آنجلینا جولی درمی آورد که اسمش به خودی خود تعداد قابل توجهی رای دارد! جولی با نخستین فیلم بلندش «در سرزمین خون و عسل» در مقام سفیر حسن نیت سازمان ملل به فجایع جنگ بوسنی پرداخته بود و همه اینها باعث شده بود، برنده فیلم غیرانگلیسی زبان را آنجلینا بدانند و او برای اسکار غیرانگلیسی زبان نیز خودش را مهیا سازد.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوانpeiman-a16 و آدرس peiman-a16.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


<-PollName->

<-PollItems->